Vanliga frågor & Allmän Information – Onlinekatalog

Vår onlinekatalog är en tjänsteplattform som vi har tagit fram för att du som kund/samarbetspartner ska kunna se vårt nuvarande uthyrningslager och försäljningssortiment. Är du i behov av något du inte hittar på sidan kan du gärna kontakta oss då vi ofta kan utföra specialleveranser av både teknik och eventmaterial.

Offertförfrågan

I onlinektalogen kan du smidigt skicka oss en eller flera offertförfrågningar av din valda utrustning. Denna tjänst lämpar sig bäst för mindre projekt där du som kund vet vilken typ av utrustning/paket du behöver. Att lämna offertförfrågan är inte på något sätt bindande.

Är du i behov av våra tjänster i ett större event som t.ex. konsert, festival, turné eller företagsevent där det krävs en helhetslösning av eventproduktion? Vi bokar gärna in ett möte med dig och diskuterar dina/era behov för att kunna ge ett korrekt prisförslag. Maila oss i så fall på info@novastage.se eller ring tel: 0970-10500 / mob: 070-694 00 32

Hur lång tid tar det innan jag får svar på en förfrågan?

Vi svarar på offertförfrågningar dagtid måndag-fredag. Oftast får du svar redan samma dag, men beroende på vår arbetsbelastning och förfrågningens karaktär kan det ta längre tid. Om ditt behov av utrustning är brådskande, eller om du inte har fått svar inom 48 timmar så kan du gärna maila oss: info@novastage.se eller ring tel: 0970-10500 / mob: 070-694 00 32

Eventpaket

Under kategorin paket har vi tagit fram färdiga eventpaket och utrustning som är speciellt framtagna för mindre evenemang och privata tillställningar. För att göra det enkelt har dessa paket fasta priser som visas i onlinkatalogen. Ifall ett eventpaket väljs i offertförfrågan, får du som kund en offert som motsvarar det priset som är synligt på eventpaketets produktsida.

Tillgänglighet

Vår onlinekatalog är direkt kopplad till vårt interna uthyrnings- /ordersystem för att kunna ge dig information om utrustningens tillgänglighet. Avvikelser kan däremot förekomma.

Tillgängligheten på utrustningen visas som tre olika statusar:

Produkt är tillgänglig: Produkten i valt antal är tillgängligt under din valda hyresperiod. Avvikelser kan dock förekomma i undantagsfall. Behöver du fler antal än vad som finns tillgänligt kan du kontakta oss. Oftast kan vi leverera ett större antal ändå.

Produkt är eventuell inte tillgänglig: Visas ifall den valda produkten redan ligger ute på offert, är preliminärt bokad, eller är planerad för service. Du kan lägga till produkten i din offertförfågan även om denna status visas, men tillgänglighet kan inte utlovas.

Produkt är inte tillgänglig: Visas om den valda utrustningen inte är tillgänglig det valda datumet. Detta kan dock även bero på andra omständigheter. T.ex. fel på kopplingen i vårt system, eller att utrustningen ligger på service/reparation m.m. Detta gör att även om du inte kan lägga till utrustningen i din offertförfrågan så kan den ändå vara tillgänglig hos oss. Har du frågor om en utrustning med denna status så kan du kontakta oss för korrekt tillgänglighet. Avser statusen försäljningsobjekt så betyder det att artikeln är beställningsvara. Kontakta oss för order/offert.

Detta gör att även om du inte kan lägga till utrustningen i din offertförfrågan så kan den ändå vara tillgänglig hos oss. Har du frågor om en utrustning med denna status så kan du kontakta oss för korrekt tillgänglighet. Avser statusen försäljningsobjekt så betyder det att artikeln är beställningsvara. Kontakta oss för order/offert.

Behov av tekniker/riggning/Eventpersonal?

Oftast levererar, riggar och sköter Nova’s egna tekniker/producenter utrustningen under de eventen vi levererar till. Vid utcheckningen kan du välja att även få förslag på personal- och leveranskostnad. Eventuellt tar en projektledare kontakt med dig via telefon eller E-post för att diskutera utförande och era behov för därefter att kunna ge ett korrekt prisförslag.

Hur behandlar vi dina personuppgifter?

Vi följer EU: s allmänna databeskrivningsförordningen 2016/679 (GDPR), när vi behandlar dina personuppgifter.

Vi samlar in följande data:

Vi lagrar personuppgifter för att kunna sköta offerter, order, fakturering för den löpande affärsverksamheten. Vi samlar in personuppgifter som du frivilligt tillhandahåller till oss, till exempel när du gör förfrågningar och lägger order, eller kommunicerar med oss via e-post och andra kanaler där du registrerat dig.

Uppgifterna vi samlar inkluderar ditt namn, postadress, e-postadress, telefonnummer, jobbtitel och annat som du vill att vi lagrar för att samarbetet ska fungera på bästa sätt. I vissa fall har dina personuppgifter hämtats från andra källor såsom kreditupplysningstjönster, eller ditt företags webbplats.

Så används data vi insamlar och lagrar:

Vi använder personuppgifterna för att: Skicka dig information om offerter och order. Behålla historik om personer som haft kontakt med oss.

Skäl för användning av dina personuppgifter

När vi behandlar personuppgifter för de ändamål som förklaras i det här meddelandet använder vi oss av våra legitima intressen när det gäller att upprätthålla affärsrelationer och kommunicera med dig som en företagets kontaktperson. Vi följer gällande lag och rättsliga rättigheter och friheter i våra affärskontakter.

Hur vi delar informationen vi samlar in

Endast de personer som behöver behandla personuppgifter för ovan nämnda ändamål har tillgång till dina personuppgifter. Vi kan behöva dela vissa personuppgifter med exempelvis våra transportörer inför en leverans.

Vid kreditgivning (fakturering) lämnas dina uppgifter över till vår kundreskontrahanterare. (Avida Finans)

Vi distribuerar vi aldrig data genom försäljning, uthyrning eller på annat sätt tillgängliggöra dina uppgifter för tredje part.

Lagring

Dina personuppgifter sparas för angivna ändamål och så länge du fortsätter handla av oss. Om Du avregistrerar dig upphör vi databehandlingen och tar bort dina personuppgifter från vårt kundregister. Bokföringsmaterial kastas efter 7 år enl gällande lag.

Säkerhet

Vi använder säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot förluster och mot obehöriga personers tillgång. Vi granskar regelbundet våra rutiner för att säkerställa att våra system är säkra och skyddade.

Dina val och rättigheter

Du är alltid välkommen att höra av dig med dina frågor och funderingar. Du har rätt att veta vilka personuppgifter vi behandlar om dig och kan alltid begära ett utdrag. Du kan alltid rätta felaktiga personuppgifter eller radera dina personuppgifter.

Du kan när som helst välja att avregistrera dig och i samband med det så upphör vi databehandling för ovan angivna ändamål och tar bort dina personuppgifter från vårt register. Avregistrering sker genom att ringa eller skicka mail till oss.

Klicka här för att gå tillbaka till onlinekatalogen